Fyra uppslag till från nya boken…

Bjuder på fyra uppslag till från den nya boken ”Svartvita landskap”. Ni kan se mer från boken, här och här.

Boken kan enbart köpas direkt från mig genom att skicka mig ett mejl. Mer information om boken finns i länkarna över. Upplagan av den svenska e-bokversionen blir begränsad och säljs enbart till registrerade köpare. På så sätt undviker jag att den sprids vidare – och ni som har boken vet att ni inte är många som har den.

Från Jönköping idag…

(Landskap, 2013)

(Buske, 2013)

(Timmertåget passerar, 2013)

Jag gillar utmaningen att leta efter bilder även i de mer stadsnära områden. Särskilt gillar jag landskapsbilder med flera olika ingredienser och ingångar, som i den översta bilden. Bilderna är från Jönköping idag.

Långa slutartider…

(Fiskmås 1, 2013)

(Fiskmås 2, 2013)

(Kråka 1, 2013)

(Fiskmås 3, 2013)

(Kråka 2, 2013)

(Fiskmås 4, 2013)

Det är riktigt intressant att fotografera olika fåglar på längre slutartider. Samtliga bilder är från idag, dels i Jönköping och dels i Mullsjö. Den fjärde fiskmåsbilden är på 0.8 sekunder slutartid, de andra är på antingen 1/6 sekund eller 1/8 sekund. Samtliga är på bländare 45 för att få riktigt långa slutartider.