Svartvitt vid Ryfors…

11942 (1)

11943 (2)

11944 (3)

11945 (4)

11946 (5)

11947 (6)

Visar sex svartvita bilder från Ryfors igår.

Jag märkte än en gång att Ryfors har börjat locka till sig många fotografer, igår var det fyra fotografer till som fotograferade vattenfallen och isen. Varje gång jag varit där nu under vintern har antalet fotografer hela tiden ökat. Kanske är det för att Ryfors är en av de finaste platserna att fotografera is och vattenfall; att det är just därför som antalet fotografer hela tiden ökar.

(Bild 1 till 6 – Ryfors, 2017)

4 thoughts on “Svartvitt vid Ryfors…

  1. Vackra bilder fyllda med energi och fart, kanske just därför jag fastnade för den sista lugnare bilden. Eller för att den innehåller mer svart än vitt vilket för det mesta tilltalar mig lite extra. Jag har nog en väldigt svart själ 😉
    Har tänkt på det där med hur det känns att fotografera när fler går omkring på samma plats, är inte det väldigt störande? Själv skulle jag inte kunna koncentrera mig på motiven alls med andra nära inpå, men det beror kanske på att jag är en såpass osäker fotograf än något annat.

    • Tack så mycket Lena, du svarta själ… 😉
      Själv störs jag inte av andra närvarande fotografer, tror det beror på att jag är van sedan många år både som kursledare och ledare på olika fotoutflykter. Men de andra fotograferna var särskilt blyga, ja nästan skygga – hälsade knappt, skyndade undan… Hehe! 😉

Kommentera

