Fyra av varje…

11780 (1)

11781 (2)

11782 (3)

11783 (4)

11784 (5)

11785 (6)

11786 (7)

11787 (8)

Visar sexton blandade bilder; fyra landskap, fyra makro, fyra fåglar och fyra däggdjur.

Första bilden är från Byrums raukar på Öland. Andra bilden är från Sandön vid Utvälinge i Skåne. Tredje bilden är från Norrviken vid Båstad i Skåne. Fjärde bilden är från Hallands Väderö i Skåne. Femte bilden är från Rössjön i Skåne. Sjätte bilden är från Gröthögarna i Skåne. Sjunde bilden är från Prästängen i Skåne. Åttonde bilden är från Ryfors gammelskog utanför Mullsjö i Västergötland.

Nionde bilden är från Skogafoss på södra Island. Tionde bilden är från Stugsund i Hälsingland. Elfte bilden är från Mullsjö i Västergötland. Tolfte bilden är från Farhult i Skåne. Trettonde bilden är från Kärrbäckstrand i Värmland. Fjortonde bilden är från Mullsjöskogarna i Västergötland. Femtonde bilden är från Hallands Väderö i Skåne. Sextonde bilden är från Trönö i Hälsingland.

(Bild 1 – Tidig kväll, 1997)
(Bild 2 – Kvällsljus, 1993)
(Bild 3 – Augustikväll, 1987)
(Bild 4 – Fyren, 1998)
(Bild 5 – Isblåsor, 2000)
(Bild 6 – Tång, 2001)
(Bild 7 – Vitsippa, 2002)
(Bild 8 – Linnea, 1998)
(Bild 9 – Stormfågel, 1996)
(Bild 10 – Fiskmås, 2005)
(Bild 11 – Sidensvansar, 2016)
(Bild 12 – Hornuggla, 1989)
(Bild 13 – Älg, 2000)
(Bild 14 – Älg, 2012)
(Bild 15 – Skogshare, 1989)
(Bild 16 – Kor, 2004)

11788 (9)

11789 (10)

11790 (11)

11791 (12)

11792 (13)

11793 (14)

11794 (15)

11795 (16)

12 thoughts on “Fyra av varje…

  1. En härlig blandning av bilder med mycket färg och väderkänslor i. Älgbilderna är helt klart favoriter men Linnéan är såklart också underbar och fick mig att tänka på i somras när jag fick chansen att se dem på riktigt för första gången med kameran i handen.

    • Tack så mycket Lena! 🙂
      Kanske reagerade du på samma sätt som jag gjorde när jag såg och fotograferade linnean själv för första gången: Att den var betydligt mindre än man först trodde?

      • För mig handlade det mer om lyckan då jag hade en period i barndomen då jag alltid tecknade linneor. Jag kunde sitta och rita dessa blommor i timmar, varje dag. Det var deras graciösa former som jag drogs till och så gillade jag kombinationen av deras färger och att de alltid satt två och två tillsammans. Men visst var de lite mindre än jag trott, och att de växte så många på ett och samma område överraskade.

  2. Vilken skön kvartett! Stämningen i den sista av magisk sommarnatt tycker jag särskilt mycket om. Den får mig att tänka på ett musikverk av Hugo Alfven som heter Midsommarvaka. Ett fantastiskt verk som i toner skildrar midsommarfirande och den stilla natten som aldrig mörknar. Den första bilden tycker jag nog bäst om. Med en portion fantasi ser jag i hela bilden ett ansikte. Ljuset och färgerna som kompletterar varandra är mycket vackra!

Kommentera

