Gott Nytt År 2017, och tack för det gamla 2016…

11606 (1)

1 – Vinter vid vattenfallet – Ryfors, Västergötland – 7 januari 2016

11607 (2)

2 – Isyta – Mullsjö, Västergötland – 16 februari 2016

11608 (3)

3 – Forsärlor – Ryfors, Västergötland – 24 mars 2016

11609 (4)

4 – Älg – Mullsjö, Västergötland – 30 april 2016

11610 (5)

5 – Storlom – Mullsjö, Västergötland – 5 maj 2016

11611 (6)

6 – Tornseglare – Mullsjö, Västergötland – 14 juni 2016

11612 (7)

7 – Rådjursmöte – Mullsjö, Västergötland – 1 juli 2016

11613 (8)

8 – Rönn – Mullsjö, Västergötland – 21 augusti 2016

11614 (9)

9 – Morgondimma – Mullsjö, Västergötland – 21 september 2016

11615 (10)

10 – Gammelskogen – Ryfors gammelskog, Västergötland – 2 oktober 2016

11616 (11)

11 – Sidensvansar – Mullsjö, Västergötland – 24 november 2016

11617 (12)

12 – Is – Mullsjö, Västergötland – 15 december 2016

Jag vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas det blir ett både spännande och utvecklande 2017 för er alla. Jag vill också passa på och tacka er så mycket för det året som varit, för alla era fina kommentarer – men också för alla de spännande bilder som ni själva visat på era bloggar.

Jag väljer att visa 12 bilder från det året som nu går mot sitt slut, en bild från varje månad. Ett år som varit fullt av spännande upplevelser i naturen, många givande fotograferingar – men också där jag hittat nya vägar in i det fascinerande bildspråket.

Som ni säkert sett under bloggåret så har jag visat många bilder redan som jag gjort under 2016, därför har jag nu letat fram 12 bilder som jag inte visat tidigare – även om nu vissa bilder är från bildserier där jag tidigare visat varianter. Med dessa 12 bilder har jag därför nu publicerat 1001 bilder, enbart från 2016…

Hoppas vi fortsätter att ses här i bloggen framöver, i nya inlägg – men förhoppningsvis också i nya och fina kommentarer från er.

Med tanke på en del av det jag redan vet och planerat så ser 2017 ut att bli ett spännande år för min del. Lovar att återkomma efterhand med information om detta.

17 thoughts on “Gott Nytt År 2017, och tack för det gamla 2016…

  1. Thank you, dear Terje. I don’t understand every word, but I think I’ve got the message. I wish you a Happy New Year, too. Peace, health and always the right light for your great shots,
    Ulli

  2. Tack så mycket och jag önskar dig och Malin ett riktigt gott nytt år också. Tack själv för alla inspirerande bilder och texter du delar med dig av här på bloggen och via dig har jag också hittat nya spännande fotografer som bloggar. Det ska bli roligt att höra vad du har på gång för nåt framöver och jag kommer givetvis att följa dina blogginlägg här. Allt gott till er!

  3. Gott slut och Gott nytt 2017! Tack för alla bilder under året och för heldagen i somras. Ska bli spännande att se vad 2017 bär med sig. Själv fortsätter jag med mina fantasilandskap tills jag känner mig mätt, men än så länge går jag på högvarv med detta projekt. En och annan hamnar på FS, mest för att få lite reaktioner. Det roliga är att många tycks tro att det är riktiga landskap… Jag har en dröm, kanske en orealistisk sådan, om att avsluta det hela med en bok. Vi får se, det vore roligt. Ska bli intressant att se vad ditt TV-projekt mynnar ut i, du kan ge dig på att jag tänker bänka mig framför burken när det smäller.

    • Tack så mycket Erik! 🙂
      Jag hoppas verkligen på en bok med dina bilder Erik! Första köparen, direkt!
      Angående filmprojektet så verkar det bli riktigt bra, enligt filmarna. Men mycket kvarstår, många fler filmtillfällen nu under 2017. 🙂

  4. Tack för alla inspirerande bilder Terje. Har inte varit så aktiv i att kommentera dina bilder men uppskattar verkligen det du publicerar.
    Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig.
    Christian

  5. Ännu ett år närmre graven.
    Även jorden har enbart 500 miljoner år på sig innan haven kokar bort, så köp ej en strandtomt.
    Jag hoppas att du kan ta upp olika teman i din blogg och resonera om dina val och avsikter.

    • Hehe, åren går… 😉
      Jo, jag kommer fortsätta med tankar och resonemang i artiklar med jämna mellanrum. Ska först göra klart en artikel om mikrokosmos till en tidning – sedan håller jag på att utforma en artikel om musikens betydelse för mitt bildskapande till bloggen. Har även tre artiklar till som jag håller på att fundera kring. 😀

Kommentera

