I skogen…

11095 (1)

11096 (2)

11097 (3)

11098 (4)

11099 (5)

11100 (6)

11101 (7)

11102 (8)

Visar en serie på 8 olika skogsbilder, samtliga från i lördags. Bilder med olika karaktär, antingen där jag använder skogen för att skogen ska uttrycka något – eller att jag använder skogen för att jag vill uttrycka något. För det är är en stor skillnad på de två olika sätten att uttrycka sig i bild.

Samtliga bilder är gjorda som ni ser här i kameran, och inte efteråt i datorn. Om ni nu skulle undra…

Samtliga bilder är med Pentax K7 och olika brännvidder.

(Bild 1 – Ut mot ljuset, 2016)
(Bild 2 – Plockepinn, 2016)
(Bild 3 – Långt in mellan träden, 2016)
(Bild 4 – Grenigt, 2016)
(Bild 5 – Rörelse, 2016)
(Bild 6 – Tillsammans, 2016)
(Bild 7 – Oro, 2016)
(Bild 8 – Fångad, 2016)

8 thoughts on “I skogen…

  1. Intressant att du kallar sista bilden för fångad, fast man kan ju iofs bli fångad på många olika sätt. Själv tänkte jag på en stjärnbeströdd himmel när jag såg den och man kan ju te x bli fångad av någons eller någots skönhet, det behöver ju inte betyda något negativt, vilket var min första tanke när jag läste vad den heter.
    Bilden tillsammans fick mig att fundera på ordet tillsammans, att det även innehåller ett slags utanförskap eller ett vi mot dem. Bilden Långt in mellan träden törs jag inte ens kommentera vad som dök upp i skallen…he he! Tycker mig se ett par ögon där också.
    Intressanta bilder och jag ser mer och mer att jag skulle tycka det vore spännande att lära mig mer om bildspråk, symbolik, motiv och innehåll. Det blir ju lite enahanda att ”bolla med sig själv”.

  2. Spännande bilder det här Terje! 😉
    De här bilderna vill verkligen uttrycka och förmedla något. Känner igen flera av dem. Det är bara så bra Terje. Bilden med ett bekanta ansikte som blivit skogstokigt är bara för bra! 😉

Kommentera

