Animi symbolica, i Gammelskogen…

11094 (1)

En bild från Gammelskogen igår, där jag arbetat vidare med bildbegreppet Animi symbolica. Som vanligt gör jag alla bildinställningar direkt i kameran; jag skapar inga bilder i efterhand i datorn. Helt enkelt för att jag är mest fascinerad av att skapa bilder direkt på plats, när jag fotograferar.

Här har jag arbetat med olika digitala filter i kameran; som högkontrastfilter, softfilter och cirkulär toning av bildens hörn.

Ni kan säkert också se den inspiration jag har från norske trollmålaren Theodor Kittelsen.

En bild där Gammelskogen är sekundär i bilden, utan där jag mer arbetat med en personlig symbolik, helt från mina innersta känslor.

Såklart!

(Bild 1 – Hoppas ingen ser mig, 2016)

8 thoughts on “Animi symbolica, i Gammelskogen…

  1. Hur har jag kunnat missa denne fantastiska konstnär? Tusen tack för länken och visst är det tydligt var mycket av din inspiration kommer ifrån nu och så mycket mer jag ser i dina bilder tack vare länken. Otroligt spännande och så även din bild här. Jag har ju alltid älskat John Bauer, men detta är så mycket bättre och känns mycket mer nära mig själv också på ett sätt som jag inte riktigt förstår. Det väckte många tankar och känslor.

Kommentera

