Varg…

11062 (1)

Visar en serie på sju analoga svartvita bilder på varg. Sjunde bilden är från Skånes Djurpark, de andra från Järvzoo.

Samtliga bilder är alltså från djurpark, men jag har försökt arbeta fram en stämning i bilderna som på olika sätt visar vargens väsen.

(Bild 1 – Tallgrenar, 2004)
(Bild 2 – Varg, 2004)
(Bild 3 – Varg, 2004)
(Bild 4 – Varg, 2004)
(Bild 5 – Varg, 2004)
(Bild 6 – Vargar, 2004)
(Bild 7 – Varg, 1987)

11063 (2)

11064 (3)

11065 (4)

11066 (5)

11067 (6)

11068 (7)

6 thoughts on “Varg…

  1. Det kan helt klart vara lite svårt att fota djur på djurpark och få till något, där stängslet inte är ivägen… Här tycker jag ändå att du lyckats med att göra några riktigt fina bilder på vargen som verkligen visar dess väsen och stämningen runt detta djur. Bild 5 med det arga väsendet till vänster och bild 7 är nog mina favoriter ändå… riktigt spännande och de gör sig även mycket fint i just svartvitt tycker jag. 😉

    • Tack så mycket Mårten! 😀
      Håller helt med dig, vargen har ett helt speciellt väsen – även i djurpark. Roligt att du även såg det arga väsendet i bild 5, kanske min egen favorit av bilderna. 😀

  2. Vargar har ibland en väldigt intensiv och spännande blick som jag tycker om. Fastnar därför för bild 3 och 7 där man ser just detta. Vackra i svartvitt!

  3. Ett spännande djur, vargen och jag håller med Gustav om deras blick. Den är intensiv och det känns som om de ser igenom det de tittar på på något vis. Kan inte plocka ut någon favorit här utan tycker om känslan i alla bilderna.

Kommentera

