Positiva signaler…

10200 (1)

Man ska givetvis alltid vara försiktig med att deklarera att det nu sker en mängd olika positiva tecken i livet. Då det alltid genererar några motsatta reaktioner från olika håll. Men jag tar den risken; då det känns hur bra som helst med många av de saker som sker i livet just nu. Dels börjar det komma alltfler reaktioner från foto- och naturfotomiljön som är enbart positiva, men även på flera andra områden.

Just nu sitter jag med ett tacksamt leende på läpparna, något som på flera plan kommer generera riktigt fina resultat. Däremot är jag mycket försiktig med att skriva så mycket mer om detta, utan det får heller komma som positiva överraskningar efterhand. Även här i bloggen.

Mitt fotograferande har haft ett par lite tystare dagar i den intensiva sommarvärmen som nu ligger över Mullsjö, men det blir nog fotografering både idag och imorgon. Vi får se vad det blir, och kanske det kan bli något som jag visar fram här i bloggen framöver…

10201 (2)

Antalet besökare i bloggen har börjat öka rejält, dels från olika utländska besökare – men mest har antalet besökare ökat från Sverige och Norge. Jag har även märkt stora förändringar på Facebook. Jag får för närvarande 3-4 vänförfrågningar varje dag, ibland flera. Det känns oerhört positivt!

Sitter även i valet och kvalet, kring några viktiga beslut som jag måste ta inom närmsta tiden. Något som varit på gång en längre tid, men som jag känner att jag måste ta tag i och inte flytta fram längre. Men det är positiva saker, kan jag säga.

I mellantiden fortsätter jag som jag gjort hittills med att hålla en relativt låg profil, vilket jag känner är det bästa för mig. Jag håller på aktivt med mitt fotograferande som jag gjort hela tiden, jobbar mycket målmedvetet med att hela tiden utveckla det personliga bildspråket. Skriver också vidare på några böcker som jag hoppas ska kunna komma ut längre fram.

10202 (3)

Har just nu ett perspektiv som sträcker sig fem år framåt, samtidigt som jag tar en dag i taget och njuter för stunden. Jag har en underbar familj och några fantastiska vänner som förgyller min vardag. Och jag ser att antalet vänner även är mycket större än jag trodde. Vilket gör mig oerhört ödmjuk och tacksam!

Visar fyra bilder, från lite olika tillfällen. Tre bilder från Skåne och en bild här från Mullsjöskogarna. Fyra bilder som jag gillar och som jag tycker har en finstämd känsla i sig. De är också försiktiga, men även visuellt direkta på samma gång.

Typiska för den känsla jag har i kroppen för tillfället.

(Bild 1 – Höstdimma, 1988)
(Bild 2 – Höstlöv, 1994)
(Bild 3 – Kanadagäss, 1992)
(Bild 4 – Älg, 2015)

10203 (4)

20 thoughts on “Positiva signaler…

  1. Jodå, jag gillar bilderna också… mest det röda lövets uttryck… jag ska inte spekulera här, det kan jag göra i mitt egna huvud!

  2. Dette høres jo fantastisk ut Terje 🙂 Jeg regner med det du må avgjøre er flyttingen til Harstad 😀

  3. Trevligt med positiva signaler,gillar den ”busiga busken” som krupit ihop och är redo för anfall på det lilla trädet,sköna blåtoner som är ditt signum.

  4. Din blogg ger så mycket, gillar den verkligen! Kollar varje dag men kommenterar bara ibland. Är så glad för dina ”positiva tecken” och önskar lycka till!

  5. Rolig läsning, håller tummarna. Fina bilder som illustrerar texten. Gillar ettan med sina coola toner och softheten i bilden. Bilden inger ett meditativt lugn.
    /Christer K

  6. Härligt Terje! Blir glad av att läsa din text, ett leende smittar lätt av sig. Likt Thomas vill jag nämna att din fjärde bild, med älgen är i en klass för sig.

Kommentera

