Älgens uttryck…

9964 (1)

9965 (2)

9966 (3)

9967 (4)

9968 (5)

9969 (6)

Visst kan man göra mängder av älgbilder som egentligen inte ger annat än att visa hur älgen ser ut. Och inget mer!

Men jag är så oerhört fascinerad av älgen, inte enbart som art utan även de olika individerna. Och att försöka få fram detta även i bilderna.

Ibland lyckas jag, ibland inte.

Här kommer en serie nya älgbilder där jag arbetat mer med uttrycket än arten.

(Bild 1 till 6 – Älgens olika uttryck, 2016)

7 thoughts on “Älgens uttryck…

  1. Du har verkligen fångat älgarnas olika uttryck här Terje! 😉
    Det är verkligen svårt att säga att en bild skulle vara bättre än en annan… men jag blir lite förtjust ändå i den första bilden där den ”glor” på mig som betraktare. Oftast är det ju just så här man träffar på dem också…

Kommentera

