Två fullkomligt olika bilder…

9709 (1)

Visar två fullkomligt olika bilder från Ryfors idag, fast båda visar två sidor av mig som bildskapare. Båda bilder är personliga för mig, men har samtidigt helt olika uttryck.

Första bilden är med Nikon D200 och 400mm, på bländare 2.8 och 1/400 sekund på 100 ISO. Andra bilden är med Samsung Pro 815 och 50mm, på bländare 2.5 och 1/8 sekund på 100 ISO. Den bilden är dessutom med kameran inställd på invertering, där färger och ljus blir precis motsatt. Motivet är träd som speglar sig i vatten, samtidigt som grenar under vattnet lyser upp av solljuset.

(Bild 1 – Forsärla i flykt, 2016)
(Bild 2 – Kardiovaskulära skogen, 2016)

9710 (2)

6 thoughts on “Två fullkomligt olika bilder…

  1. Hehe, vilken uppfinningsrikedom i bild 2, kan nog inte finnas många naturfotografer som provat på detta… Helt klart en spännande bild att titta på och fördjupa sig i. Spännande också med det sovande ansiktet nere i högra hörnet…

    Bild 1 – WOW!!!
    Jösses, att du hann med att fånga forsärlan i flykten. Snyggt. 😉
    Bilden blev dessutom fantastisk!

    • Tack så mycket Mårten! 🙂
      Det gäller att hålla ögonen öppna, ibland kan det ju bli rätt speciellt och intressant. För mig blev det en bild på blodomloppet till träden; lite med tanke på han tysken som berättade om träden på Skavlan. 🙂

      • Ja, vad var det han kallade kommunikationen mellan skogens träd ”Wood Wide Web” va?! 😉
        Jag hade en liten tanke om detta och trädens inre när jag tittade på bilden. Kul idé som också resulterade i en fin bild. 😉

        • Precis! Det blir ett bokköp när den kommer på svenska – och jag misstänker starkt att jag får vänta tills Malin först läst klart den… 😉

Kommentera

