Fantastisk föreläsning av Malin…

9382 (1)

Malin hade en fantastisk föreläsning på årsmötet till Huskvarna Fotoklubb för en vecka sedan, tisdagen 2 februari.

Hon började med att visa bildspelet ”Jag har inte glömt”, ett bildspel med hennes bilder på olika ödehus – eller ”glömda rum” som hon kallar det. Därefter hade hon en föreläsning och berättade om hennes sätt att fotografera – tillsammans med 170 bilder sorterade i ett antal favoritkategorier. En föreläsning som andades känslor och engagemang. Där hon med tyngd fick fram vad fotograferandet handlar om för henne. Det var verkligen svårt för publiken att värja sig för hennes djupa engagemang till det personliga fotografiska bildskapandet.

Publiken var engagerad och kom med frågor med jämna mellanrum. Det var inte svårt att se hur de blev berörda av hennes ord, och inte minst hennes bilder som tydligt visade på hennes talang som fotograf och bildskapare.

När hon avslutade visningen med bildspelet ”Insidan Inuti Innanför” fick flera i publiken torka bort sina tårar efteråt. Ett bildspel som kombinerade hennes självporträtt med indianmusik från Sacred Spirit.

Jag tror nog alla som var där kunde skriva under på att hennes framförande hade varit en upplevelse utöver det vanliga.

Själv fungerade jag som någon form av teknisk assistent – men satt även i publiken och var stolt som en tupp över hennes fantastiska framförande. Och jag njöt av hur mycket publiken uppskattade henne efteråt.

Tack Malin för denna härliga upplevelse – och för att du finns!

(Bild 1 – Malin föreläser, 2016)

10 thoughts on “Fantastisk föreläsning av Malin…

  1. Det var fantastiskt att få ta del av denna föreläsning. Bildspelen var mycket gripande och Malin berättade väldigt inlevelsefullt och bra om hennes bildskapande. Det var även spännande att få följa alla de olika projekten som Malin arbetat med under alla åren. Jag ångrar verkligen inte att jag åkte hela vägen från Norrköping för att titta på detta. Jag gör det gärna igen om tillfälle ges! =)

    • Jag tyckte det var riktigt trevligt att ni kom, så även Malin. Jag visste ju redan att ni skulle bli nöjda, och att Malin skulle göra det bra. Hon var ordentligt nervös innan, kan jag lova. Tack så hjärtligt för att ni kom! 😀

Kommentera

