Visar en serie olika fågelbilder, utan någon annan anledning än att jag kände att jag ville visa dem.
(Bild 1 – Död gås – Nikon F3, 28mm, avtonat gråfilter – Mývatn, Island 1996)
(Bild 2 – Knölsvan – Nikon D200, 400mm, spegling – Granskärs våtmark, Hälsingland 2008)
(Bild 3 – Tjäderhöna – Nikon D200, 400mm – Mullsjö, Västergötland 2013)
(Bild 4 – Björktrast – Nikon D200, 400mm – Söderhamn, Hälsingland 2006)
(Bild 5 – Orrtupp – Nikon F4, 1200mm, dubbelexponering – Markaryd, Småland 1993)
(Bild 6 – Brun kärrhök – Nikon D200, 800mm – Ålsjön, Hälsingland 2008)
(Bild 7 – Steglitsar – Nikon F5, 400mm – Gröthögarna, Skåne 1999)
(Bild 8 – Gulärla – Nikon F3, 300mm – Hornborgasjön, Västergötland 1987)
(Bild 9 – Gråhakedopping – Nikon F5, 800mm – Hålehalldammen, Skåne 2000)
(Bild 10 – Hussvalor – Nikon F3, 20mm – Stora Rör, Öland 1987)
Hallåj Terje 🙂
Så vackra fågelbilder Du delar med Dig här.
Jag fascineras över Din förmga att komonera, Du har något speiellt, det är väl det som gör Dig Terje, och att så många känner avund gentemot Dig, för att Du är så duktig.
Tack så mycket Syssy för dessa fina orden! 🙂
Även en död gås kan ge liv åt en bild. Fina bilder,Terje,hittade dessutom din bok ”Naturen som fotomotiv” på biblioteket så nu skall jag låta mig inspireras. ” Min plats i ljuset” är den absoluta favoriten bland fotoböcker.
Tack så mycket Ove! 🙂
Tänk nu på att ”Naturen som fotomotiv” är från 1992… Tack för dina fina ord om ”Min plats i ljuset”. 🙂
Många fina fågelbilder. Även om jag tycker bild 1 är riktigt otäck och tråkig så är fägerna och stämningen i den mycket vacker. Annars är bild 8 lite av en favorit!
Tack så mycket Mårten! 🙂
Häftiga bilder Terje, som vanligt!
Undrar hur tricket med dubbelexponering var tänkt, kanske det var en bild med stor öppning och en med liten?
Tack Lars! 🙂
Det med dubbelexponering är ju olika från fall till fall, vilka effekter jag söker efter. Här med orrtuppen var det en bild i skärpa och en i oskärpa, vilket gav bilden en softningseffekt. 🙂